Spring navigationen over og gå direkte til indhold

Jobcenter Holbæk

Jobcenter Holbæk forsyner virksomhederne med den arbejdskraft, de har brug for og hjælper borgerne med at finde et varigt job, der matcher deres kompetencer og situation.

Uanset hvilken opgaver du mangler medarbejdere til at udføre, kan Jobcenter Holbæk hjælpe dig med at finde egnede kandidater.

 

Småjobs

Meget tyder på at småjobs er en væsentlig del af fremtidens arbejdsmarked og flere og flere virksomheder anvender det aktivt i deres forretningsstrategi.

Småjobs kan blandt andet være løsningen til at få klaret små opgaver i hverdagen som altid hænger i virksomheden, til at sikre at specialiserede medarbejderes arbejdstid går på fagspecifikke opgaver eller til at nå ordrerne i spidsbelastede perioder.

Ansættelsen kan altså med andre ord strække sig over en kortere eller længere periode, og timetallet for medarbejderen kan variere fra 2 – 20 timer ugentligt, eller for den sags skyld 37 timer ugentligt i 1 måned. Jobcenter Holbæk kan være med til at definere de opgaver og finde ledige til at varetage virksomhedens småjobs.

De ledige arbejder på timebasis, og virksomheden bestemmer ansættelsens varighed og omfang. Fleksibiliteten er stor, og mulighederne er mange for, at din virksomhed kan få nem og hurtig adgang til ekstra arbejdskraft. Jobcenter Holbæk kan hjælpe dig med at finde sådan en medarbejder.

Man kan selv lave en aftale med en ledig om at komme i virksomhedspraktik. Kontakt Holbæk Jobcenter når du er ved at indgå en aftale. Du skal huske, at praktikaftalen skal godkendes af jobcenteret. Den ledige borger må først starte i din virksomhed, når aftalen er blevet godkendt og du har modtaget en bevilling i din digitale postkasse.

Hvad er et småjob?

Småjob kan være få timers arbejde om ugen eller i en begrænset periode. Arbejdet kan fx være:

  • Sæsonarbejde fx i forbindelse med jule- eller sommertravlhed.
  • Rengøring, viceværtfunktioner.
  • Produktion, lager, reception.
  • Ad hoc-opgaver m.m.

Hvad koster det:

Virksomheden aflønner medarbejderen til almindelig timeløn (jf. overenskomsten eller overenskomstlignende vilkår). Det eneste, virksomheden skal sørge for, er en ansættelseskontrakt og at udbetale lønnen.

Jobcenter Holbæk

Jernbanevej 6, 4300 Holbæk

Tlf. 7236 3131
Mail: job-virk@holb.dk

Har du spørgsmål?

Så kontakt ArbejdskraftAlliancens lokale partner i Holbæk, erhvervskonsulent Niels Nielsen fra Holbæk Erhvervsforum.

Tlf. 3066 1411
Mail: niels@heforum.dk

SE OGSÅ...

Skal vi også hjælpe dig?

Hvis du ønsker hjælp er processen simpel. Tag kontakt til os - og vi hjælper med at afdække behov og løsningsmuligheder.

Om ArbejdskraftAlliancen

Arbejdskraftalliancen tilbyder håndholdte konsulentassistance og har til formål at tilbyde virksomheder en gratis og uvildig vejledning.

FÅ HJÆLP

Hvilke virksomheder hjælper vi?

Alle virksomheder - små, mellemstore og store – kan henvende sig til ArbejdskraftsAlliancen for gratis rådgivning og sparring uagtet, hvilken branche som de tilhører. Det vigtigste er, at du har et klart billede af, hvad dine udfordringer og at du har hjemme i ovennævnte kommuner, så hjælper vi dig videre til de rette samarbejdspartnere.